FANDOM

Hughes H-4 Hercules
H-4 Hercules 2
Підпис H-4 Hercules
Призначення Транспортний літак-амфібія
Розміри дов/розм.крил/висота кіля 66,45 м/ 97,54 м /24,08 м
Швидкість 250 миль/год (407,98 км/год)
Країни-експлуатанти Flag of the United States.svg США
Роки експлуатації Не експлуатувався
Примітки є експонатом музею Evergreen International, Орігон, США

Хьюз H-4 Геркулес ( англ. Hughes H-4 Hercules ) - транспортний дерев'яний літаючий човен, розроблений американською фірмою Hughes Aircraft під проводом Говарда Хьюза.

Цей 136-тонний літак, спочатку позначений як ПК-1, отримав неофіційне прізвисько Spruce Goose («Смерековий Гусак»), був найбільшим коли-небудь побудованим літаючим човном, а розмах його крил і понині залишається рекордним - 98 метрів. Він був призначений для транспортування 750 солдатів при повному спорядженні.

Історія створенняРедагувати

На початку Другої світової війни уряд США виділив Х'юзу 13 мільйонів доларів на виготовлення прототипу літаючого судна, але до закінчення військових дій літальний апарат готовий не був, що пояснюється браком алюмінію, а також впертістю Хьюза, який прагнув створити бездоганну машину. Літак Hercules, пілотований самим Говардом Хьюзом, здійснив свій перший і єдиний політ тільки 2 листопада 1947 року, коли піднявся в повітря на висоту 21 метр і покрив приблизно два кілометри по прямій над гаванню Лос-Анджелеса.

Після тривалого зберігання літак був відправлений у музей Лонг-Біч, Каліфорнія. В даний час є експонатом музею Evergreen International Aviation в Макміннвіллі (Орегон), куди був перевезений в 1993 році.

Плюси і мінусиРедагувати

Plus Плюси: Висока швидкість польоту, величезна пасажиромісткість

Minus Мінуси: Складність у виробництві, велике споживання палива

Льотні характеристикиРедагувати

Параметр Значення
Екіпаж 3 людини
Довжина 66,45 м
Розмах крила 97,54 м
Висота 24,08 м
Максимальна швидкість 351 миля/год (565,11 км/год)
Дальність польоту 5634 км

Цікаві фактиРедагувати

  • Хьюз підтримував літак в робочому стані до своєї смерті в 1976 році, витрачаючи на це до 1 милииона доларів США в рік.
  • Станом на даний час літак утримує рекорд по розмаху крила. Крило його можна порівняти з довжиною двох футбольних полів.
  • Літак щорічно відвідують близько 300 000 туристів.
  • Біографія творця літака Говарда Хьюза і випробування літака показані у фільмі Мартіна Скорсезе «Авіатор».
  • «Смерековий гусак» зустрічається комп'ютерної гри L.A. Noire.
  • Незважаючи на своє прізвисько, літак побудований практично повністю з берези, точніше з выклеенной за шаблоном березової фанери.

Виноски Редагувати