FANDOM

Радянський мінний тралльщик з дуже незвичайним способом виявлення мін.

Прогрев-Т
Прогрев Т 01
Призначення

Танковий мінний тральник

Застосування у військах

в роки афганської війни (1979-1989)

Потужність двигуна

Всі характеристики по Т-54

Традиційний тральщик — це танк чи транспортер з підсиленим бронюванням для захисту екіпажу і великим важким котком з зубцями попереду (або корпус танка, встановлений зверху на такі котки, як асфальтоукладник, тільки броньований).

Творці Прогрєва-Т пішли іншим шляхом: їх творіння являє собою шасі танка Т-54 з встановленим на ньому турбореактивным двигуном ВК-1.

Уявляю, як занепокоїлася розвідка противника, коли на афганських шосе одного разу з'явилося невідоме технічне чудовисько. "Монстром" вогненних доріг охрестили за грізний зовнішній вигляд.
Образом і подобою "Прогріву" стала аеродромна теплова машина. На базі шасі танка Т-54 встановили реактивний двигун від МИГ-15, приркрепили об'ємний бак з гасом...

Не дивно, що непросвященні партизанські лазутчики спочатку прийняли гігінтське сопло тральщика за ствол дивовижної гармати і панічно повідомили про прийдешні біди.

Тим часом механік-водій мол. сержант В. Ковязін (у бойовій історії залишиться і це ім'я) впевнено вів "Прогрів" по трасі Джелалабад-Асадабад, буквально розкриваючи підступи самих диверсантів. В рапорті це виглядало так: "При дії газодинамічного струменя на покрив дороги із зруйнованим асфальтовим покриттям відбувається викид ґрунту і щебеню, чітко оголюються всі нерівності..." Простіше кажучи, екіпаж зривав маскувальний покрив з мін, "забитих" в кам'янисте ложі. Вони поставали погляду подібно горіхам, очищеним від шкаралупи.
На питання: куди ж подівся "монстр", тільки припущення: в горах загубився, а, може, на звалищі експериментального заводу.

ТТХРедагувати

  • бойова маса - 37 т;
  • ширина смуги тралення - 10-12 м;
  • швидкість тралення - 1...3 км/год;
  • надійність тралення - 99%;
  • час безперервної роботи - 2,5 год;
  • тралення мін на глибину до 20 см
    (при роботі розпушувачем - до 50 см) зверху клюка — це розпушувач, що давав можливість поколупати підозрілу купину .

Прогрев Т 03

Конверсійний пожежний турбодинамічний танк

Щось подібнеРедагувати

  • За конверсією випускається подібний пожежний танк, - для гасіння газових і нафтових свердловин.